Saturday, March 19, 2011

baling trip

yuhhhuuu~~~

saja dok buat post ni sbb aku nak cerita pasal baling trip,mber aku siap dah story kat dlm blog dia.....hahaha....sbnr nya...trip nie dah lama dah...xsilap aku akhir bulan 2...tp aku xsempat nak story kat sini,sbb sbuk...byk asgmnt,abg kawen lagi adoiyai..gambar dlm fb pun xupload2....cuma tag2 jer dr mr guggy gosok gg...hahahaha..just gurau....
 plan2 nak g baling jer..lata bayu..tp tub2 jd plan lain plak, sbb ada plak yang nak g kolam air panas lengong..layan..janji sampai....

tak silap aku total yang pg 23..kira ramai juga lah..bg aku....kira trip nie trip yang best..sbb ramai yang joint kan..lg plak ada sir yang joint..hahaha...sir nie mmg sempoi lah org nya....mmg best lah wlau pun shari, dua hari sblm pg mcm ada conflict dgn plan..hahaha..sbb ramai sgt yang bg pndapat..sampai aku sdri pun naik serabut..tp xapa..janji sampai n berjaya..hahaha...okeh2 xmo cita pnjag lebar....




mlm nak pg smtara tgu yg lain dan lagi dak2 nie main kucing..

tgah berkumpul2..haish mana yang lain..



hah biler smer dah ada jd cam ni plak....huhu...giler camera sumer nie

biasa lah...sblm bgerak..kna berdoa..spy pjlann di iringi doa..amin~~

pA lg dak2 nie..sblm msuk kreta gambar sat..hahaha...sumer eksen jer lbh..





part 2.....
dah bergambar,ahli sudah cukup, doa pun sudah n pesanan n larangan dr DIn eiyuu pun sudah....kita org pun pa lag...chaw cepat r dr KKI.... bye2 sumer pak guard and kengkawan...mmg eppy lah...o.t.w pjalanan ker kolam air panas lgong..mcm2 lah terjadi...hahaha....sweet2...
ni perhentian pertama kita org..kat petronas mana tah...aku xsure,...yg pasti time aku dah give up...nak muntah oo..loya tekak..hahaha...baru jer gerak dah fenin...aku xfahm lah dgn si kamal nie...hahaha...papa pun hang epy lah sok mo.

nie ahli kereta krta kita org...yg drive din..hahaha...yang konon nya sbg samapi kan pesanan...jga mulut,tgkh laku...chewahhh

nie phtian kedua kita org...dkt caltex...budak international mau buang airkcil kata nya...hahagelap woo...agak seram juga

nie plak phentian ketiga....dekat petronas parit panjang...
 dekat sini lah kita org jumpa sir...agak lama juga lah sir tgu kita org..yalah..kita org gna jalan lama...jalan pun teruk....so drive pun slow...tp apa yang ptg...bila sorang tercicir...sumer kna tgu...hahaha...mmg smgat btol lah..thanks to leader yang kat depan...
tu dia....meriah btol...kalau bhti msti bgambar...mmg tak sah kalau tak bergambar...
akhir nya sampai juga dekat kolam air panas....budak2 nie apa lg..makan lah...lapar...


nie kita org tgh tgu nak salin baju...nak mandi kan...tp perut lapar lagi....sbb tak mkn lg...

tgk nie..mana ada camera mst ada muka dak2 nie...hahaha...papa pun enjoy lah...sweet sgt time nie...

mandi kolam air panas sudah...baju pun sudah salin..skrg masa tok tdor...xda duit nak tdo hotel..hahaha..pa lah kita org dicide bg 2 group...1  group tdo umah sir n 1 group lagi tdo umah makcik member..hahaha.....tdo perlu sbb nak simpan tenaga tok esok nya trip kan..nak g lata bayu plak...so....berpecah2 lah kita org...pnt nya..aku pun tak thu lah dak2 nie drive aku tdo...tup2 sampai umah mak cik member...apa yg aku pker..nak tdo.....
sumer ltih..sampai gambar  kna snap pun dah tak perasan...sian kat depa nie...

pg2 bgun..sarapan dah tersedia...mmg baik btol mak cik nie...terima kasih mak cik...sy btul2 terharu...
ni proses tapau mknan yang berlebihan..hahaha...untuk buadak2 kat umah sir yang tak makn lg...baik kan kita org....hahaha

pg sblm nak bertolak ke lata bayu..prepare dlu...

kms2 brg...mak cik terima kasih tau.....
part 3
selesai mkn, mandi, tlg kmas sikit2, bergambar dgn baby comel....kita org decide nak gerak ke lata bayu...hahaha...tya dlu map nak g sana cam ner...sbb kita org xda gps...budak yg handle gps tue tdo umah sir..so member aku nie tya lah dia pya makcik...cam ner jln mudah nak g lata bayu....haish ary kedua nie..mmg byk mguji kesabaran lah...hahaha..masing2 dah hangin...buat kepala sdri....sabar2 ea...jgn marah2 nati jalan pun xbest...biasa lah tue sesat..kata tmpt org...hahaha..papa pun kna sabar yer~~~

masa nie dah sesat..hahaha....kita org decide patah balik..n tgu sir kat mana2 tmpt..sbb dah buntu..dah 2,3 kali dah sesat..hahaha..masing2 sumer dah marah.....=.=

hahaha..time nie dah jumpa sir...kita org singgah 7e sat..cari brg2 yg perlu...n sir draw duait tue..hahaha...geg kami plak g bli buah2 kat billion...

hahaha..aku xpaham dgn dia nie...ko tgk lah muka dia...lucu btol...agak nya dah pnt tgu kami p bli brg kat billion

lagi sorang..hahaha...pa hal ko acab....cr miss diana ker...

ni faiz...yg bca doa...dia jer yang ok..xmcm mamat td tue..hahaha
lepas jer pg shoping sikit kat billion..kita org trus kan perjalanan ke lata bayu..pjalan damai jer..sbb tak sesat dah...suasana menarik..kita org pun drive slow jer....bila nampak papan tanda kat bawah nie...trus ase lg tak sabar...yeppi dah nak sampai....
hup2 hoorey!!!

akhir sudah sampai...cantek sgt tempt dia....

nie lah kita org....ramai kan...tak termasuk juru kamera nie....sblm mandi..gambar dlu
 then lpas gambar2 nie kita org bertapak ke atas..kata nya kat atas lg best...erm..ikot ja...tp mmg best pun..hahaha...sian pd yang bawak brg byk tue...kna angkut...sabar ya....

cabtik kan....

xsampai lagi,,,pnt dah nie...

akhir nya sume nak kat sini...di sisni jd port pilihan..dah xlarat nak naik atas lagi....

bagus nya depa nie...kalau xda depa..xidup lah bara api tok bbq..xdapat makan ayam bbq...terima kasih..luv u all

muka2 lapar...tgh tgu ayam..haha

wlpun ayam ni hgus..tp sedap tau..haha..perut dah lapa..sental jer...

 mandi sudah..makan sudah...ary makin ptg..hahha...kmas pun sudah...we all decide nak trun balik...nak salin baju...hahaha...tpa ada lagi yang plan nak mandi lgi dekat bawah...hahaha...lantak hampo lah...aku dah xlarat sbnr nya...dado dah sakit..aku decide nak trun dlu....n nak salin baju dlu...xmo mandi kat bawah dah...sure dah selender....hahaha...maaf ya kawan2....
o.t.w trun..mmg mcabar,,,hahaha..ada balak halang jln kita org..so apa lgi...ko org tgk hero2 ni nak angkat balk tue..hahaha...masing2 tunjuk kuat...tgk muka depa lah...tp yang pasti aku n diana still kna lalu bawah balak tue...sbb tak bjaya dia alih kan...dia orang ni eksenn jer lbh depan camera..poora

nie plak group yang nak mandi lg...hahaha...tak pueh kat atas...kat bawah  nk mandi lg...tgk tue mcm2 aksi yg depa buat..hahaha....

time nie tgh tgu org lain yg tak ciap2 mandi lagi...aku take tiem lah untuk bergambar....

hehehe...sjuk ker??udah2 lah tue mandi oi...p naik nuh...hahaha...dia ni lah alhi gps kita org....xda dia..sosat kita org nt...dia juga chef kita org...rspi aym bbq dr dia lah..thanks ya hilmi..hehehe^_^

mandi sudah...suma sudah...mmg best lah percutian 21b sem nie..thanks pd sumer yang terlibat...akn ku ingat memory nie sampai bila2...mmg best lah.....past nie aku nak buat photo maker plak..hahaha...pasal baling nie...xsabar..tgu free ja nt aku bikin lah..hahaha...papa pun...baling trip mmg pnuh kngangn n memory...i luv u all.....thanks~~~~~=)
bye2 sumer...




2 comments:

  1. waaa....aku macm pempuan~ >.< pasni kena potong rambut..muka habis semua bengkak2..x cukup tido... -.-''

    ReplyDelete
  2. hahahaha.......kira ok lah tue adik........past ni cover semula tdo tue..=)

    ReplyDelete