Saturday, February 12, 2011

pimple..oh no

petua hilang jerawat...
saja nak share...td aku terbaca dr sumber2 yang blh dipercayai...then saja nak share together2x...hehehe...aku sure ko org xsuka pd cekenit ni(jerawat)..aku jg...tp lumrah lah....muka cantik mana pun mesti kdg2 tue ada jg cekenit ni dtg,...cma depend pada kekrapan.
td aku tgk dlm majalah tue...
faktor2 jerawat:
* sbb stress.
*sebb datang bulan..hahaha...(khusus perempuan)
*muke berminyak
faktor makanan
*faktor keturunan
*alahan

so cara tok mgatasi nya>>Bancuh sesudu susu tepung dengan sedikit air. Tepek pada keseluruhan muka setiap malam. Setelah kering, bilas dengan air suam. Amalkan setiap hari.

teringat zaman dulu....kata kawan aku lah...ada jerawat nie makin bertambah seri...*jerawat itu seni*
hahaha..btul ker?????sbb kwn aku ni kata cam tue,sbb mkin btmbah aksesory kat muka kiter...bukan snng nak cari...then lagi lbh menarik...sbb ada merah2...hahaha...mmg xmasuk akal.....
apa2 pun Selamat Mencube!!!!


No comments:

Post a Comment